Hati Tisu.


Assalamualaikum :)


#Random


Hidup ni,
Ada masa kita rasa kuat,
Ada masa kita rasa lemah sangat.


Biasa la,
Hidup.


Hidup tak lurus,
Macam jalan raya,
Banyak simpang siur,
Banyak selekoh tajam,
Ada jalan yang berlubang,
Ada masa jalan tanah merah berbatu batu lagi.


Hidup ada pasang surut.
Macam laut.
Kadang air pasang,
Kadang air surut,
Kadang ombak kuat,
Kadang ombak sopan je.
Ombak tu macam ujian dalam hidup,
Ada yang besar, ada yang kecil.


Hidup ni,
Mesti ada satu tahap,
Semua benda rasa tak kena.


Member tersalah cakap sikit je,
Terasa.


Terlambat sikit dari orang,
Rasa diri sendiri paling loser,
Paling teruk dalam dunia.


Kena marah sikit,
Sedih.


Banyak sangat benda kena buat,
Penat.


Bila dah tak kuat,
Sikit-sikit sedih,
Sikit-sikit letih,
Lepastu stress,
Nangis.


Stage terakhir yang paling bahaya,
Mengalah



Tak.
Jangan mengalah lagi.





"Kau takkan tahu sejauh mana kekuatan kau sampaila jadi kuat adalah satu-satunya pilihan yang kau kena buat"





*****************************************************





Fikir,
Kenapa lemah sangat ni?
Kenapa manja sangat ni?
Kenapa air mata meluncur laju sangat ni?


Ambil tisu,
Kesat air mata.
Basah.
Lap pipi pulak.
Koyak.


"Eee tisu ni. Orang tak habis lap lagi."
Keronyok tisu.
Campak.
Buang.







***************************************************


Ambil tisu rendam dalam air.

Lembik.
Hancur.


Ambil tisu lambung atas.
Jatuh melayang.
Macam hilang tujuan.


Kena tanah,
Terpijak.
Koyak.


Terbayang hati sendiri.




***************************************************




Hati,
Jangan macam ni please?


Kalau tisu rendam air basah,
Awak kena ombak kuat awak jangan  mengalah.


Kalau tisu lambung atas jatuh melayang,
Awak jatuh jangan hilang tujuan.


Kalau tisu terpijak boleh terkoyak,
Awak pula kalau terluka janganbermuram durja.


Awak kan muscle,
Kena la bina 'badan' awak tu,
Bagi tough sikit.










Eh, Awak tak tau nak bina badan macam mana?
Pergi gym la.
Tapi gym awak ni lain sikit.
Gym awak takde dumbbell,
Takde chin up bar,
Takde segala bagai mesin leg press chest press.


Gym awak istimewa.
Awak tahu kenapa?
Sebab gym awak hanya ada awak dengan Dia je.
Sweet kan?


Gym awak spritual, bukan fizikal.
Awak selalu ingat Dia,
Awak buat semua benda niat kerana Dia,


Lepastu,
Awak buat sesi coaching malam - malam,
Biasanya sesi coahing ni orang panggil qiam.
Qiam ni latih diri awak bangun awal malam,
Latih awak istiqamah,
Dan buat awak lagi dekattttttt dengan 'coach' awak.


Tapi sesi coaching ni tak terhad waktu malam je,
Ujian yang awak dapat tu?
Ujian yang menyebabkan awak rasa hidup awak la paling susah.
Ujian yang awak rasa beban yang tak tertanggung,
Tu sesi coaching la tu.
Coaching secara tak langsung.


Tapi coach awak tu adil,
Dia bagi ujian setakat mana yang awak mampu.
Penyayang kan Dia?


So hati,
Awak kena tough,
Awak jangan tisu,
Awak kena sado.



****************************************************



Tisu tu perlu,
Tapi bukan selalu.
Tak semua air mata tu kelemahan,
Kadang-kadang air mata tu tanda kita dah lama bertahan.


Air mata mengalir tak mampu kita nak halang,
Tapi sedih macam mana pun jangan lupa Tuhan.
Doa biar dipermudahkan segala urusan.


Air mata nak jatuh tu biarkan,
Sebab tu bukan bermaksud kekalahan,
Setiap perkara bukan pengakhiran selagi kita terus bangun dan berjalan.







Nak jadi kuat kena kuat.
@misshatulis





Till then.
#hatikenasaض


Credit pic: google