Bebas

Assalamualaikum. :)


Bila dah lama tak menaip, mulalah rasa macam blur tahap kelapan. Valid lagi tak kalau nak buat entri pasal kemerdekaan? Haha. Sebenarnya, ada something yang nak di share masa 31 ogos yang lepas, tapi, hajat tak kesampaian kerana kekangan dan halangan. Maka, silalah terima entri ini seadanya walau sudah di bulan sembilan. :) Walau dah ketinggalan zaman dah rasanya. Haha :D




Dulu, 
Saya  ada kucing,
Saya kurung kucing saya dalam sangkar,
Lepas tu, saya bagi kucing saya makan roti..
Tiap-tiap hari,
Kalau dia tak nak, saya paksa dia makan,

Walaupun dia memberontak..



Sekarang,
Saya dah lepaskan kucing saya drpd sangkar,
Dia dah pun bebas, dah merdeka..

Tapi saya pelik, walau dia dah bebas,
Tapi dia tetap makan roti..
Walaupun ada orang offer ikan goreng,
Merdekakh kucing saya?





#copypaste.











1) Masa baca ni dulu, entah kenapa rasa macam tertarik. Sebab kata-katanya penuh maksud mungkin? 








2) Pendapat orang tentang kemerdekaan tu berbeza, bergantung kepada bagaimana mereka define kemerdekaan itu. 








3)Tapi, yang paling penting, syukur pada Nya atas kebebasan ini, dan doa pada Nya moga ia berkekalan. 








Merdeka itu bukan sekadar laungan dan bunga api.


Note: sila jangan gelak kerana entri yang terlewat ini..haha :D entri guna sistem nombor. Seminggu tak menaip, dah lupa apa itu penanda wacana..bhaha :D








Show Comments: OR

4 comments:

  1. Hahahaha, tak tahu kenapa tapi entry kali ni comel! :D

    ReplyDelete
  2. haha lama sungguh mghilang akhirnya timbul balik ya :) nasib baik tak terus tenggelam...

    oh igtkan cerita tu kisah benar dri hang. kejam sungguh smpai dpaksa makan roti..adakah itu bermakna kucing itu dijajah? mendalam juga maksud tu..boleh kita bandingkan dgn masa kita skrg BEBAS di mulut tapi hakikatnya kita masih dlm belenggu pnjajahan tetapi versinya yg berlainan

    err..mmg dh expired pon nk crite sal merdeka pon skrg dh bulan 9 lah missha!

    ReplyDelete
  3. mendalam maksud entri ni.. senang cite.. even sekarang ni leh nampak secara fizikal nye kita dah merdeka tapi mental belum tentu lagi kan?

    waahh : same kaler ke? patut r sebut grey ari tu.. kaler sendiri rupe nye =)

    ReplyDelete
:a   :b   :c   :d   :e   :f   :g   :h   :i   :j   :k   :l   :m   :n   :o   :p   :q   :r   :s   :t  
:)   :(   :*   :X   :3   :')   XD   =D   =P   =O   =?   =S   =G   =I   =Y   =/   =F   =H  

Thanks for visiting,
Double thanks for following,
Million thanks for dropping your comments.

Copyright © : Blog missha-tulis. All Rights Reserved.