In u, is the I good or bad?

Asslamualaikum :)



Guess who am I?



I am your constant companion,


I am your greatest helper or heaviest burden,


I will push you onward or drag you down,


I am completely at your command,


I am the servant of all great people,




I am the servant of all failures as well,



Those who are great, I have made great,


Those who are failures, I have made failures,


Take me, train me, be firm with me, I will place the world at your feet,


Be easy with me and i will destroy you,

.....


....

So. Can you guess who am I?


I AM HABIT

.




.....

So...
What is your habit?



Errr....
kesat peluh.


The chains of habit are too light to be felt until they're too heavy to be broken.


Show Comments: OR

16 comments:

  1. Nafsu?

    Huhuhuhuhu~ memang sangat susah nak mentadbir nafsu. Kadang nak nangis mendidik hati sendiri.

    Missha doakan saya istiqomah eh. Huhuhuhu :(

    ReplyDelete
  2. Habit sayaaa. Tidur lambat -_-
    Eh, kira habit ke ni? Hahaha!
    Banyaknyaaaa monkey!!! Eh yeke monkey?

    ReplyDelete
  3. walaupoun kekadang dah try nak tukar habit tp satu masa mesti ter buat gak kan..heheh...dah set dalam minda...huhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.. dah namanya habit, memng susah nak ubah

      Delete
  4. habit... lepas makan tidur... lepas tidur, masih lagi mengantuk.
    hehe...
    tapi, tengah cuba lawan. ^^

    ReplyDelete
  5. habit gila kentang, sanggup gadaikan buah pinggan untuk sepinggan kentang di mc d..NAIF KAN?

    ReplyDelete
    Replies
    1. woww..... habit anda memng rare..haha.. one in a thousand,

      so.. dah bpe kali buat penggadaian? hehe..

      cukup ke buah pinggang yang ada? :D

      Delete
  6. habit aku.. rase nye suka kaco orang.. memang takleh nak tolong dah tu ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. kaco gune fon r paling senang.. =P eh, selamat hari raye maaf zahir dan batin ye.. =)

      Delete
  7. habit ni ada buruk dn baik =) tp habit sy suka gigit jari he3..kdg2 gigit kuku..pas2 gigit bibir..aduhai

    ReplyDelete
  8. actually we don't really know and fully understand who we really are, creepy, but that's a fact... sedih kan :(

    ReplyDelete
  9. marilah kita sama2 buang tebiat, tebiat yg buruk la heheheh :p

    ReplyDelete
  10. malas nak pikir terus tekan answer. hahha

    habit~ hurmmm, banyak yg baik. yg buruk pun banyak. kadang2 kita tak sedar pun kita terbuat...

    ReplyDelete
:a   :b   :c   :d   :e   :f   :g   :h   :i   :j   :k   :l   :m   :n   :o   :p   :q   :r   :s   :t  
:)   :(   :*   :X   :3   :')   XD   =D   =P   =O   =?   =S   =G   =I   =Y   =/   =F   =H  

Thanks for visiting,
Double thanks for following,
Million thanks for dropping your comments.

Copyright © : Blog missha-tulis. All Rights Reserved.