Tiada ganti.

Assalamualaikum. :)


Dari diari curi:


*******************


"Jadi tak nak pergi hangout sama nanti?"


"Sory. Parent aku awal-awal memang tak bagi."




"Kau?"


"Parent aku menyokong gila. Siap call lagi tanya bila nak pergi Kadang-kadang aku pelik jugak. Parent aku tak pernah pun halang aku kalau nak pergi mana-mana."




"Bestla. Parent aku memng jarang bagi pergi jauh-jauh. Yang dekat pun susah nak bagi."




"Bagi atau tak bagi, tu tanda parent kita sayang. Setiap parent ada cara yang berbeza nak expresskan kasih sayang diorang. Yang penting, kita kena hargai dan hormati. Dah2. Jom gerak pergi kelas. Dah lambat ni."


********************


doodle keluarga raya

Ibu bapa.
Tiada gantinya,
Kurniaan Dia pada kita.

Sayang, hormat, dan jaga,
Doa jangan lupa,
Restu kena minta :)
Redha allah terletak pada redha mereka. 



doa ibu bapa keluarga




tak rugi tengok :')


Dan apabila mata ibumu sudah tertutup, maka hilanglah satu keberkatan di sisi Allah iaitu 
DOA SEORANG IBU




Show Comments: OR

12 comments:

  1. Hmm, rasa payah je tekak nak telan liur sendiri lepas baca entry ni. Duhh, isu keluarga ni memang bgi saye isu sensitif. Haha!

    Susah kengkadang nak express kasih sayang bila tak rapat mana dgn mereka. Tsk. Tapi lain org lain cara nak express kan? Macam tu jugak dengan ibu bapa.

    Erkkk. Terkomen lebih pulak ni. Haha!

    ReplyDelete
  2. setiap ibu bapa mahukan yang terbaik untuk anak mereka.
    kadang2 ada yang terlalu mengawal bukan sebab tidak percaya, tapi takut terlalu bebas.

    kadang2 percayakan anak, mereka mahu mereka berdikari.

    yang penting jangan kita hancurkan kepercayaan mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) agree :D jaga kepercayaan yang diberi ,

      Delete
  3. Huhuhu~ saya klo mama tak bagi pegi saya sendiri tak sedap hati. Kot-kot ada benda jadi tak sempat mintak ampun. ;(

    Saya jumpa quote best! Heee

    Terima kasih kepada bapak yang belum sempat kubalas cintanya, tentu tangan ini akan berjuang sebaik-baiknya, sehormat-hormatnya, untuk mengantarkanmu ke Tanah Suci, suatu hari kelak, semoga kau sabar menunggunya. Walau ku tahu itu tak kan mampu menebus setetes keringatmu, seberkas doamu, sedesah bebanmu.

    @muhammadakhyar (surat cinta untuk ayah dan bunda)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ayat quote last tu menusuk.. huhu. best :D

      Delete
  4. btol sgt2 tu..
    kalau nak kaur, makesure inform gtau nak kemana, dgn siapa..

    ReplyDelete
  5. org tua byk pngalaman...cuba bawa berbincang..=)

    ReplyDelete
  6. simple. i love my dad. i love my mum. AND i love my FAMILY :) hargai selagi masih ada

    ReplyDelete
  7. sensitif isu ni.. tapi macam aku yang dah besar camni, nak pergi jumpe kawan dalam 15km nye umah pun tak bagi.. kawan laki lak tu, bukan pompuan.. memang kadang2 ade gak rase terkongkong tu.. hmm

    ReplyDelete
:a   :b   :c   :d   :e   :f   :g   :h   :i   :j   :k   :l   :m   :n   :o   :p   :q   :r   :s   :t  
:)   :(   :*   :X   :3   :')   XD   =D   =P   =O   =?   =S   =G   =I   =Y   =/   =F   =H  

Thanks for visiting,
Double thanks for following,
Million thanks for dropping your comments.

Copyright © : Blog missha-tulis. All Rights Reserved.