Misteri sangkar kosong (2)



Assalamualaikum :)

sangkar bersepah.


Entri ini adalah kesinambungan entri semalam. Kita sambung balik kes misteri sangkar kosong tu. Tapi sebenarnya tak dela misteri mana, So, pada sape-sape, yang mengharapkan misteri tahap nusantara, misteri  jenis itu memang tak de kat sini. Okay, sebelum entri ini menjadi entri ke laut sekali lagi, makhluk yang keluar dari sangkar tersebut adalah..




Nampak 2 ekor arnab yang sedang enak bersantai kat tepi dinding tu? Merekalah yang menghuni sangkar kosong tersebut. Jangan tanya macam mana mereka boleh keluar padahal sangkar tu dah kunci. Mungkin, orang yang bagi makanan tu tak kunci betul-betul.


Okay, pada sapa-sapa yang tak sanggup baca entri panjang, mungkin boleh berhenti kat sini kot. :) hehe.. sebab selebihnya adalah huraian yang berjela (^_^)



Sebenarnya, kalau pada orang lain, perkara ni biasa je. Angkat arnab tu dan masukkan balik dalam sangkar. Then, problem setel~~ *kat depan rumah jalan raya, so tak boleh la nk lepas arnab sesuka hati, nanti tak masal masuk paper "Langgar lari: 2 ekor arnab mati di tempat kejadian"

Tapi bagi missha, perkara ni tak semudah tu sebab... *sila jangan gelak*

missha tak berani nak pegang arnab tu.



Untuk pengetahuan, arnab ni suka dengan barang-barang plastik, termasuk bakul kain yang missha bawa keluar tu. So, bila mereka 'menyedari' bahawa ada seseorang sedang mengusha mereka sambil jemur kain, diorang pun datang dekat sebab berkenan dengan bakul kain yang missha bawak tu. 





Kalau kucing, kita boleh guna penyapu untuk bagi dia main jauh-jauh, tapi kalau arnab, bila guna penyapu, makin dekat dia datang adala. Lagi satu, kalau kucing, bila kita cakap "shuhhhhh", dia akan pergi jauh sikit, tapi arnab takde respon pun. Makanya, missha memang tak tahu macam mana nak bagi diorang tak dekat ngan missha. Oleh itu, proses menjemur kain pun tergendala. hee :)



Disebabkan risau arnab akan keluar surat khabar keesokannya,  missha pun mengambil langkah yang paling bijak untuk menyetelkan perkara ni iaitu..

Mintak tolong jiran masukkan balik arnab tu kat sangkar. :)



Jiran: Penakut, tapi nak bela sangat arnab.

Missha: Hee, bukan takut, tak berani je, lagipun arnab ni adik yang punya.


Okay, sekian =.=

Show Comments: OR

9 comments:

  1. kita singgah sini sambil baca entry .. jemput follow kita ..

    ReplyDelete
  2. kau ni pelik la takut arnab, kucing =='

    ReplyDelete
  3. comel.. betul tu, arnab lg kite halau lg die dtg.. :)

    ReplyDelete
  4. comel.. betul tu, arnab lg kite halau lg die dtg.. :)

    ReplyDelete
  5. klakar laa baca en3 ni.. cmat berbaik2 dgn rabbit2 tu yer, hikk...

    ReplyDelete
  6. *ehh, terlupa nk bgtau.. shoutbox awk xbole load, error...

    ReplyDelete
  7. arnab rupe nye.. terjawab sudah misteri nusantara.. same gak r.. tak berani gak pegang arnab.. sebab tak tau habit die cane kan? kucing kenal dah..

    ReplyDelete
:a   :b   :c   :d   :e   :f   :g   :h   :i   :j   :k   :l   :m   :n   :o   :p   :q   :r   :s   :t  
:)   :(   :*   :X   :3   :')   XD   =D   =P   =O   =?   =S   =G   =I   =Y   =/   =F   =H  

Thanks for visiting,
Double thanks for following,
Million thanks for dropping your comments.

Copyright © : Blog missha-tulis. All Rights Reserved.